Die alpen



När en hemlig dröm om att gå en ABF-kurs i joddling och bli ett svenskt svar på

den australiensiska joddlarlegenden Mary Schneider (vars specialitet för övrigt
är att göra covers på klassiska stycken).

Har hittills inte hittat någon sådan kurs, men det är bara en tidsfråga.

Och när jag väl gått den och sedan gjort storartad succé som joddlingvärldens
stora framtidshopp på, säg, en talangjakt i Zell am See ska jag sedan medverka
i en video av den här kalibern.

Jag lovar.

En dag...

En dag...

Fotnot: För den som inte får nog av Mary Schneiders oortodoxa behandling av
klassikerna finns mer att hämta
här.


Kommentarer:
Postat av: Roger

Du är en mycket sjuk människa, Johan.

Till och med jag är chockerad!

Postat av: Johan

Roger: då kontrar jag slik förolämpning med ytterligare en länk.

Postat av: Johan

Äsch. Fan. Den funkade inte. Länken alltså.

Men nu så.

Postat av: Annaa M

Det finns flera bra sångpedagoger på Studiefrämjandet i Göteborg så om du kan tänka dig att göra avsteg från ABF-principen så tror jag de kan hjälpa dig. Det blir partipolitiskt och religiöst obunden joddling, det kan väl passa?

2008-07-02 @ 20:06:40
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: kristian pehrsson

tror du som jag att Frk Schneider som många andra förväxlat Austalia med Austria? Ayers rock med alperna?

Själv har jag svårt med Sweden och Switzerland och ystar ost och tillverkar ur mest hela dagarna...

2008-07-03 @ 01:07:40
Postat av: Johan

Annaa: Ja, som anställd på public service är kanske det rentav ett bättre alternativ än ABF. Så slipper jag uppfattas som partisk när jag står på en alptopp pch joddlar, säg, Till havs. Eller kanske rentav Adams julsång i jul.

Kristian: Är du säker på det? Jag hoppas på det. Men operahuset i länken ovanför talar på motsatsen.

2008-07-03 @ 01:42:40
Postat av: Johan

Kristian: Men samtidigt... du har en poäng. Ayers rock och alperna. Jag menar, härregud, berg som berg. Så länge man får sjunga!

2008-07-03 @ 01:48:18
Postat av: Johan

Som vi brukade säga på musiklinjen på estetiska gymnasiet i Borås.

2008-07-03 @ 01:49:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback